טיפול בהפטיטיס סי

בעיות בכבד הן לא דבר נעים. הן די שכיחות בקרב האוכלוסייה ונגרמות בעיקר כתוצאה מנגיפים שונים העשויים לגרום לבעיות בפעילות הכבד או ביצירת רקמה צלקתית בכבד הפוגעת בפעילות אותם תאים צלקתיים ומשביתה אותם. מצד אחד אין יותר מדי תסמינים להידבקות בהפטיטיס סי ומצד שני אסור להזניח את הטיפול בנגיף שכן לאורך השנים עשויה להתפתח שחמת הכבד העשויה לגרום לבעיות גדולות יותר ובמקרים מסוימים אף לכשל בתפקוד בכבד ובצורך בהשתלה. בכתבה קצרה זו נסביר מעט יותר על ההפטיטיס סי ועל אופן הטיפול בו.



מהו הפטיטיס סי?

הפטיטיס סי הוא נגיף המשתייך למחלקת הצהבת. הוא גורם לדלקת בכבד ובמקרים רבים יוצר זיהום כזה הגורם למחלה כרונית בכבד. אלה שנחשפים לראשונה לנגיף בעלי סיכוי גבוה לפתח מחלת כבד כרונית (ב80% מהמקרים) ואילו חלק מאותם אנשים אף עשויים לפתח שחמת הכבד. במקרים כאלה חלק מרקמות הכבד לא יאבדו ואם המחלה תמשיך להתפתח זה ייצור כשל בכבד המצריך ניתוח להשתלת כבד. במקרים מסוימים המחלה עשויה לגרום להתפתחות סרטן בכבד או בבלוטות הלימפה, לסוכרת, למחלות כליה או פרקים ועוד. ישנם עשרות אלפי נשאים של הנגיף בישראל ועוד כ-70 מיליון אנשים ברחבי העולם הנושאים את הנגיף. כדי להידבק בו יש הצורך בעירוב של דם עם דם אחר נגוע בנגיף, קיום יחסי מין או אם המדביקה את התינוק הנולד בשכיחות של כמה אחוזים.

כיצד ניתן לאבחן?

מכיוון שאין תסמינים רבים לנגיף (אלה שהתלוננו דיברו יותר על עייפות וחולשה הרי שאבחון הנגיף מתבצע בדרך כלל בבדיקת דם פשוטה. ניתן לבקש אותה מרופא המשפחה שלכם רק כדי לשלוף את עצמכם לנגיף. בדרך כלל מי שנמצא בקבוצת סיכון מומלץ לו להיבדק אם כי גם ללא קשר לקבוצת הסיכון מומלץ לבצע מדי פעם בדיקת דם ולוודא שהכול תקין. במידה ויש נוגדנים בדם שלכם החיוביים להפטיטיס סי הרי יש צורך לבצע בדיקה נוספת של עומס נגיפי כמותי. יש 6 זנים להפטיטיס סי ובמהלך הבדיקה ניתן גם לבדוק את זן הנגיף אם כי התרופות שתשתמשו בהן מתאימות לכל זני הנגיף כך שבדיקה זו אינה רלוונטית במיוחד.


איך מטפלים?

הטיפול מתבצע בצורה פשוטה ביותר. למעשה ניתן ליטול תרופות אנטי-נגיפיות מיוחדות לטיפול בהפטיטיס סי לכל סוגיו. התרופות פוגעות במעגל החיים של הנגיף ומעלימות אותו. הסיכוי לריפוי הנו גבוה מאוד ואין צורך בטיפול חוזר ב95% מהמקרים. הטיפול הוא טיפול קצר טווח ונמשך כ8 עד 12 שבועות לערך. כמו כן במהלך נטילת התרופות אורח החיים ממשיך כרגיל וכמעט לא (או בכלל לא) תרגישו תופעות לוואי. תופעות לוואי אפשריות יהיו כאבי ראש וחולשה, אולם לרוב גם זה לא קורה ויעבור מיד לאחר תקופת הטיפול. תוכלו להתעודד מכך שגם תרופה זו נמצאת כיום בסל הבריאות.

כתבה נוספת שיכולה לעניין אתכם: הפטיטיס C: הטיפול החדשני




תגובות

  1. שיתפת מידע מרשים על טיפולים בהפטיטיס C. אנא עדכן אותנו בסוגי מאמרים כאלה. ובכן, אם אתם מחפשים מידע על הקהילה האורתודוכסית, וקודי קופון קניות, הנחות, אנא בקרו בכתובת https://dosiz.co.il

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

Jack Kuba הלבשה תחתונה לנשים

טריפל סי - תשתית וספק אינטרנט

פורטל הכלבים הגדול בישראל - הבהב